Savremeni čovek se već susreće sa problemima i posledicama globalnog zagrevanja. On je svoj rad usmerio kako bi sebi olakšao svakodnevni život, a sve to ugrožava njegovo okruženje. Da li je potrebno voziti automobile po danu sa uključenim svetlima, dok smo svedoci sve većeg broja automobila na ulicama glavnog grada? Potrebno je uraditi istraživanje i doći do zaključka u kojoj meri ta svetla utiču, na dnevnom nivou, na zagrevanje naše planete. Prema tim podacima treba izvršiti reviziju sadašnjeg zakona, i doneti odluku da se svetla koriste onda kada je to stvarno potrebno u saobraćaju.
Potrebno je uvesti veću kontrolu uličnog osvetljenja na ulicama Beograda. U letnjim periodima, kada ranije sviće nije potreban rad ulične rasvete jer je tada već vidno. Takođe, kada dan duže traje, nije potrebno da se ulična rasveta aktivira dok je još dan. Ona, kao i gore pomenuta svetla na automobilima takođe utiču na brže i veće zagrevanje Zemlje.
Ivana Milićević, 1095/17
- Prijavite se ili sе rеgistrujtе da bi stе poslali komеntar
Komentari
Uključena svetla na svim automobilima tokom dana ne doprinose boljoj vidljivosti vozača, potrebno je izmeniti pravila u skladu sa godišnjim dobom. Na primer, u periodima ravnodnevnice kada je izlazak sunca u 5 sati ujuru, a zalazak nešto nakon 8 sati uveče, obavezna svetla na automobilima bi mogla da se zahtevaju u periodu od 7 uveče do 6 ujutru. Na taj način bi svetla na automobilima biti upaljena 11h dnevno, umesto 24h. Naravno, za ovo je potrebno sprovesti istraživanje vidljivosti u periodima zalaska i izlaska sunca i na osnovu toga izmeniti pravila i zakone.