Skip to main content

Problem nedostatka prostora za pešake

Podnеo kristinav na dan Čet, 04/16/2020 - 11:45

U pojedinim delovima grada trotoara nema, ili je zauzet, tj koristi se kao parking. Stoga pešaci nemaju kuda da idu, i u tim delovima grada se moraju stalno sklanjati, kako ne bi nastradali.

Kristina Vidaković 181/16

Up
7

Komentari

cosa Čet, 04/16/2020 - 13:12

Rešenje bi mogla da bude mobilna aplikacija gde bi gradjani slikali situaciju, a nadležne službe direktno primale poruku o tome i reagovale i što kraćem roku.

LukaS Pet, 04/17/2020 - 16:31

Rešenje je moguće dobiti masovnim anketiranjem građana, gde bi oni mogli da ukažu na mesta na kojima bi želeli proširenje trotoara ili uvođenje pešačke zone.

nikolina Pet, 04/17/2020 - 17:42

Moguće rešenje jeste povećanje kazni za nepropisno parkiranje.

mareko87 Pet, 04/17/2020 - 20:11

Problem je komplesan. Ogleda se u infrastrukturi koja je davno projektovana i nedovoljnog je kapaciteta za današnje potrebe. Takođe, u određenim periodima, stambeni i drugi objekti koji su građeni nemaju obezbeđen dovoljan broj garaža i parking mesta za svoje stanare i korisnike. Problem se može rešiti postavljanjem stubića koji bi trotoare „čuvali“ pešacima, ali verovatno nadležni ne pribegavaju takvim merama jer se vlasnicima vozila fizički ne može obezbediti alternativna lokacija za parkiranje.

Rešenje bi možda bilo pre svega infrastrukturne prirode, to jest izgradnjom podzemnih i nadzemnih javnih garaža u svakom gradskom naselju sa izraženim problemom ovog tipa. Ukoliko se garaže nalaze u blizini autobuskih i taksi stajališta, vlasnici vozila bi se mogli odvesti do željenih lokacija ukoliko one nisu blizu. Poželjno bi bilo da svaka garaža ima i parkiralište za bicikle. Ukoliko se garaže opreme senzorima i povežu na mrežu, mogla bi se razviti i aplikacija koja bi integrisala informacije na nivou grada. Postavljanjem stubića i zabranama parkiranja na trotoarima bi se obezbedio prostor za pešake.

Pošto je ovo rešenje zahtevno u organizacionom, pravnom i finansijskom smislu, a i zahteva mnogo vremena, valjalo bi naći jeftinija i brža rešenja. Ukoliko bi se prioritet dao pešacima, neke dvosmerne ulice bi se mogle preinačiti u jednosmerne i na taj način obezbediti prostor i za parking mesta i za pešake. Infrastruktura pametnog parkinga koja obaveštava vozače o slobodnim parking mestima (sa naplatom i bez naplate) pomogla bi vozačima da nađu alternativna mesta za parkiranje putem aplikacije. Ovo je ipak manja i jednostavnija investicija od izgradnje garaži.

Pojačane represivne mere, demotivisanje vozača u vidu proširenja zona naplate parkiranja i popularisanje drugih vidova transporta kao što su javni prevoz i bicikl uvek postoje kao alternativa.

JovanaPetrovic Sub, 04/18/2020 - 10:44

Resenje bi moglo biti u vecem angazovanju nadleznih kako bi se kaznili oni koji se nepropisno parkiraju na mesta predvidjena za pesake

Jovana Petrovic 258/16

Andjela103 Sub, 04/18/2020 - 21:23

Zabraniti postavljanje parking mesta na delu predvidjenom za pešake, a povećati broj višespratnih garaža. Na taj način se ušteđuje prostor namenjen za parking.

isidorky Sub, 07/25/2020 - 14:31

Rešenje bi bilo da se staze za pešako ograde sa žbunjem koje bi i sprečilo parkiranje i pomoglo usleg ogromne zagadjenosti.