Jedan od vodećih problema, kada govorimo o ekologiji, u Beogradu poslednjih 4 meseca je velika zagađenost vazduha. Iako ima znatno slabije razvijenu privredu, Beograd se našao među prvih 10 gradova na svetu po ovom parametru sa velikim svetskim gradovima koji su glavni zagađivači vazduha.
- Prijavite se ili sе rеgistrujtе da bi stе poslali komеntar
Komentari
Najviše pažnje treba posvetiti malim individualnim ložištima i drumskom saobraćaju.Država treba da obezbedi građanima subvenciju za prelazak na drugačiji način grejanja, kao i za preorijentaciju građana na kupovinu električnih ili hibridnih automobila, zabraniti uvoz vozila lošeg kvaliteta.Treba građanima podići svest o postojećim problemima raznim kampanjama.
Problem se moze znacajno ublaziti ugradjivanjem filtera na sve vece dimnjake u gradu kao i u industrijskoj zoni, kao i podsticanje gradjana na kupovinu i koriscenje ekoloskih goriva kupovinom eko vozila ili vozila na struju.
Rešenja za ovaj problem su mnogobrojna i dosta zastupljenaa u medijima i školstvu-filteri za dimnjake fabrika, promena goriva, smanjenje saobraćaja itd. Smatram da je u ovoj temi najvaznije obratiti paznju na kontrolu primene uvedenih mera.
Predlažem najstariju formu crowdsourcinga - glasanje na izborima. Smeniti vlast koja relativizuje ovaj problem i ne radi ništa da poboljša kvalitet vazduha u Beogradu.
Najveći problem je u zastarelom voznom parku, induvidualnim ložištima na ugalj ili drva. Rešenje je uvesti da je dozvoljeno parnim danima voziti automobile samo sa parnim brojevima na tablicama, a neparim danima dozvoliti automobilima sa neparnom registarskom oznakom vožnju kroz centre gradova. Takođe zabraniti uvoz vozila koje ne ispunjavaju euro 5 ekološke standarde. Takođe uvesti subvencije a prelazak na drugačiji način grejanja na primer gas,centralno grejanje,toplotne pumpe.
Jedan od izazivaca zagadjenosti vazduha u gradu je saobracaj. Ako bi gradjani manje koristili svoje automobile, a vise gradski prevoz, imali bismo znacajno cistiji vazduh.