Veliki broj starih automobila na nasim ulicama doveo je do toga da je Beograd vec duzi period jedan od najzagadjenijih gradova u Evropi. Dok se u drugim drzavama uvode zabrane voznje automobila sa starijim generacijama motora i na kljucnim deonicama puta, kod nas jos uvek nema resenja. Kako resiti ovaj problem?
- Prijavite se ili sе rеgistrujtе da bi stе poslali komеntar
Komentari
Strožijim tehničkim pregledima i nešto višom cenom registracije starijih vozila mogao bi se smanjiti broj vozila sa starijim motorima i time doprinelo čistoći vazduha u gradu.
Nažalost u našoj zemlji je takav standard da mnogi sebi ne mogu da priušte novije vozilo ali to ipak ne sme da bude izgovor za rušenje zdravlja ostalih sugrađana. Budući da je ovo veliki problem jer u zagađenju ne učestvuju samo stari automobili već i noviji automobili koji su neispravni rešenje je strožiji tehnički pregled za sve automobile uz davanje odredjenih popusta pri registraciji vlasnicima čija vozila manje zagađuju.
Svi smo svedoci korišćenja motornih vozila na putevima Srbije koja nisu u voznom stanju zbog prevelike kolicine stetnih izduvnih gasova koje izbacuju. Takva vozila ne bi smela da prođu tehnički pregled, međutim uz dogovore sa auto servisima ona se i dalje koriste u svakodnevom saobraćaju. Treba novčano kažnjavati auto servise koji su ovlastili vlasnike takvih vozila da se normalno kreću na putu.
Rešenje bi moglo da bude uvodjenje zakona po kojem bi svi automobili stariji od odredjene godine bili neregularni za voznju, ili oni koji proizvode odredjenu emisiju štetnih gasova.
Problem u nasoj zemlji jeste sto vecina stanovnistva nije u povoljnoj finansijskoj situaciji da kupuje mladja vozila, vec zadrzavaju stara. U svakom slucaju potrebni su nam stroziji tehnicki pregledi, kao i vece kazne za nepostovanje svih mera vezanih za zagadjenje. Moramo se odreci necega zarad kolektivnog zdravlja.