Odredjeni delovi grada koji su priključeni na centralno grejanje i pored redovnog plaćanja u toku godine ne dobijaju odgovarajuce grejanje. Takodje ,koliko puta se desilo da se potreba za zagrevanjem stana javi pre 15. oktobra i posle 15. aprila?
- Prijavite se ili sе rеgistrujtе da bi stе poslali komеntar
Komentari
Moguce resenje je pravljenje uredjaja koji ce meriti temperaturu u samom stanu i javljati toplanama. Tako ce i grad i stanar imati uvid u tacnost informacija.
Neophodna je modernizacija svih starih toplotnih stanica i automatsko upravljanje istim, sa vođenjem procesa prema spoljašnjoj temperaturi.
Takođe, neophodno je primorati Beogradske elektrane da se striktno pridržavaju svih uredbi i odluka insistiranjem građana.
Problem predstavlja i nepostojeća kontrola investitora i izvođača radova prilikom izgradnje novih stambenih objekata u kojima se kao problem javlja nedovoljan broj grejnih tela.
Primer takvog problema je u mojoj zgradi.
Predlog rešenja bio bi da se uvede automatsko upravljanje toplotnim stanicama, ali i aplikacija kojom bi moglo da se dokaže koja je temperatura u samim stanovima.
I dalje je najveći problem izvođač radova, pa je moguće da u istom naselju bude drastičnih razlika u temperaturi u različitim zgradama.
Ovaj problem se može delimično rešiti uvođenjem platforme podataka preko koje bi tehničari koristili podatke (Big date) za optimizaciju operacija i održavanja infrastukture, ne samo grejanja, već i struje i vode.
Ovaj problem mogao bi se rešiti postojanjem aplikacije koja meri temperaturu u stanu i preko koje se može podneti žalba kako bi se obezbedila dodatna izolacija.
Predlog rešenja je da se koriščenjem IOT - a napravi pametna aplikacija/sistem za praćenje temperature, koji će ukazivati na potrebu uključivanja ili isključivanja grejanja.
Ako vremenski uslovi zahtevaju potrebu za grejanjem i van grejne sezone, smatram da usluga grejanja treba biti pruzena jer se placa tokom cele godine. To grejanje treba biti uskladjeno sa vremenskim uslovima i temperaturom, a ne kalendarom.