Ukoliko se često vozite autobusom u Beogradu primetili ste pojavu da čekate autobus duže od pola sata i onda nailazak 3-4 vozila u razmaku od nekoliko minuta od kojih 2 budu skoro potpuno prazna. Ovo se vrlo često dešava na liniji broj 18. Da li je ovo odgovornost samih vozača ili loš raspored vožnje?
Predložite moguća rešenja ovog problema.
- Prijavite se ili sе rеgistrujtе da bi stе poslali komеntar
Komentari
Trebalo bi da se napravi bolji raspored vožnje koji bi omogućio da svaki novi polazak sa početke stanice bude obavljen u skladu sa propisanim redom vožnje. Ukoliko neko vozilo kasni I ne može da krene u propisanom vremenu treba da postoji drugo koje će ga zameniti. Takođe, mislim da bi zaduženi za pravljenje rasporeda vožnje trebalo da uzmu u obzir periode dana kada je špic tako da tada bude više vozila koja bi učestalije kretala.
Ono što je neophodno jeste da GSP kao javno preduzeće obezbedi transparentnost celog procesa "reklamacije" na uslugu. Obzirom da je ta opcija dostupna na sajtu, ali korisnik koji je prijavio kašnjenje/ polazak koji se nije desio ne dobija nikakvu informaciju sem automatskog odgovora. Sadašnja praksa ukazuje na to da su potrebe građana nebitne i zanemarene, dok se s druge strane insistira na redovnom plaćanju karte.
Ovo je veliki problem u Beogradu.
Nekada nije problem kašnjenje koje se stvara usled gužve. Nekad je jednostavno do neodgovornosti.
Jedan od rešenja problema bila bi platforma koja bi bila namenjena nadležnima GSP-a i prijavljivala svako kašnjenje vozača, sa uvidom da je autobus već parkiran na početnom stajalištu. Osim toga, neophodno je uvesti veći broj autobusa na određenim linijama.
Svakako, predlog je uvesti i aplikaciju za IOS softvere.
Neretko se dešava da se noćni autobus nikad ne pojavi. Sjajno bi bilo kada bi postajala neka aplikacija koja informiše korisnike o promenama rasporeda usled kašnjenja javnog prevoza.
Problem je i u neispravnosti vozila, takođe i do vozača koji i da samo 2 min kasnije krenu, usled gužve u saobraćaju, to može da ima velike poslediće na kašnjenje. Predlog rešenja su GPS sistemi koji će zaista pratiti vozilo i u slučaju kašnjenja vozila odmah da se stupi u kontakt sa istim da se utvrdi razlog kašnjenja i odmah potom da se traži neko racionalno rešenje.
Jovana Mijatović 415/15
Veliki problem je što su vozila svakodnevno u kvaru, a pauze u polascima znaju biti i po 45 minuta. Gradjani takodje imaju velikih problema sa linijama 27E i 74. Često se dešava da se jedan autobus čeka izmedju 20 minuta i pola sata, a kada ga konačno i dočekaju , moraju čekati sledeći jer u taj ne mogu ući zbog previše putnika. Zbog neredovnih polazaka i kašnjenja u jednom autobusu se vozi duplo veći broj putnika od predvidjenog. Upravo zbog toga smatram ovaj problem veoma bitnim. Jedno od mogućih rešenja bi bilo da na linijama saobraća veći broj vozila i da se poštuje dnevni red vožnje.
Aplikacija koja direktno preuzima live podatke o kretanju svakog autobusa i belezi njihova kasnjenja kako bi dobili realan prikaz dolaska. Servis bi trebalo biti besplatan jer vid kasnjenja nije pozitivna stvar, i svi moderni autobusi su opremljeni GPS lokacijom koja uzivo prenosi podatke centralama.