Skip to main content

Loši uslovi javnog prevoza u Beogradu

Podnеo mk97 na dan Pon, 04/13/2020 - 20:23

Gradski prevoz u Beogradu već dugo ima veliki broj problema. Prevelike gužve u autobusima, očajni higijenski uslovi i loša ventilacija.

Sigurno je da bi se gužve u prevozu smanjile i vozila bi se mogla unaprediti kada bi se imalo sredstava za to. Stoga bi trebalo uvesti drugačiji sistem plaćanja koji bi onemogućio korišćenje prevoza ukoliko se vožnja ne plati.

Kakav sistem biste vi predložili ?

Up
7

Komentari

pd313 Pon, 04/13/2020 - 21:23

Jedan od rešenja ovog problema je uvođenje platne kartice, nalik BusPlus, koja se iskorišćava pri ulasku u gradski prevoz i svaka linija bi imala maksimalni kapacitet putnika, tako da kada se popuni dati kapacitet, vrata bi se zatvorila i prevoz bi krenuo dalje.

nevena26 Sre, 04/15/2020 - 15:06

Pošto do sada nije pronađeno dovoljno efikasno rešenje kontrolisanja švercovanja u gradskom prevozu, možda bi ljude motivisalo da plaćaju kada bi dobijali određene olakšice ili popuste na drugim mestima ukoliko redovno plaćaju gradski prevoz. Ako bi zbog toga više ljudi plaćalo prevoz - postojalo bi više sredstava i mogućnosti za unapređivanje istog.

milosv Ned, 04/19/2020 - 09:41

Jedno od rešenja bi moglo biti uključivanje cene busplus karte u školarinu studenata(i onih na budžetu). Tako bi većina onih koji sada ne plaćaju zapravo plaćali javni prevoz.

nparavinja Sre, 05/20/2020 - 17:00

Predložiću rešenje na primeru grada Istanbula. Iako ima 17 miliona stanovnika, javni prevoz je uređen na vrlo visokom nivou. Metro u Istanbulu je na nivou Pariza ili Londona. Cena jedne vožnje metroom korišćenjem Istanbulkart (isto kao BusPlus) je 2,65 lira ili 42 dinara. Cena od 89 dinara za 90 minuta vožnje raspalim autobusima u Beogradu je bezobrazno visoka. Naravno, uz povećanje kvaliteta usluga ima smisla i povećanje cene.

Kako svi Turci mogu da plate prevoz? Prosto. Uvedene su fizičke barijere na svakoj stanici sa zaduženim čuvarem, tako da ne može da se uđe u stanicu uopšte ako se ne očita kartica. 

Uveo bih fizičke barijere, smanjio cene karata, podigao transparentnost poslovanja BusPlusa na najviši nivo i pokušao građanima da vratim poverenje u javni prevoz.