Čim krene pljusak, dođe do poplave vesti u medijima i na društvenim mrežama. "Zastoji ogromni na mostovima", "Kolone u bulevarima", "Udes izazvao kolaps"... I sve to, čak iako padne samo par kapi kiše.
A zašto se isti scenario ponavlja svaki put?
Uvek se nađe neki "pametni" vozač koji ne prilagodi brzinu uslovima na putu, pa vozi brzo i bezobrazno. Uleću oštro u krivine, pretiču kad ne treba i ili izazovu udes, ili naprave gužve.
Komentari
Potrebno je angažovati inženjere koji bi odredili mesta sa najvećim protokom saobraćaja, i potom eliminisali usko grlo npr. dodavanjem jedne saobraćajne trake a ne kao do sada, samo rekonstrukcijom postojećih. Ovo se naročito ondosi na kružne tokove.
Većina ulica, pa čak i auto-put ili nemaju ili imaju staru, veoma loše odrađenu atmosfersku kanalizaciju. Zbog neodržavanja i nemogućnosti čišćenja iste, svaka jača kiša predstavlja nepremostiv problem za vozače i pešake. Potrebno je popraviti i napraviti novu atmosfersku kanalizaciju. Takođe, potrebno je poboljšati održavanje pumpi za odvod vode tamo gde ih ima (prolaz ispod auto-puta kod Hitne pomoći koji je gotovo uvek preplavljen vodom). Rešenje može biti i u češćem i kvalitetnijem pranju ulica da bi se, makar u jesen, sprečilo gomilanje opalog lišća i blata koje onemogućuje vodi da ode u kanalizaciju, već se ulice pretvaraju u reke.
Ugradnja kanala za padavine i poplave bi pomoglo da se manje vode nalazi na putevima. Pored toga, instalacija kamera na prometnim mestima, povećano praćenje ponašanja vozača za vreme nepogode i sankcionisanje bi pomoglo da se saobraćaj održi u najboljem redu. Što se tiče puteva na neprometnim mestima, izgradnja manjih odmarališta i kafea bi bilo korisno ukoliko učesnik u saobraćaju poželi da se odmori prilikom padavina.