U Beogradu ima oko 300000 biciklista ali premalo staza i saobraćajne
kulture da bi se biciklom išlo bilo gde. Bicikle nisu omiljeno prevozno
sredstvo u srpskoj prestonici, za razliku od drugih evropskih metropola koje
ulažu velika sredstva u infrastrukturu i kupovinu bicikala, kako bi se
podstakao ovaj vid prevoza i smanjila upotreba automobila, a samim tim i očuvala
životna sredina.
Komentari
Rešavanje ovog problema-povećanje biciklističkih staza, ujedno bi rešilo i mnoge druge probleme (smanjilo bi zagadjenje vazduha jer bi se povećao broj biciklista a smanjio broj vozača, usled povećane fizičke aktivnosti smanjili bi se zdravstveni problemi gradjana i pritom bi se popravio problem parking mesta) tako da je od izuzetnog značaja posvetiti mu pažnju!
Odličan predlog. Izgradnja biciklističkih staza je preduslov za smanjenje zagađenosti glavnog grada. Takođe treba subvencionisati kupovinu bicikala i električnih bicikala kako bi se stimulisao ovaj vid prevoza. Takođe treba podići svest o Bike sharing servisima - aplikacija putem koje možemo da iznajmimo bicikle i da ih ostavimo na određena mesta u gradu drugima na korišćenje. Bicikla bi se otključavala putem aplikacije a usluga bi se naplaćivala po vremenu korišćenja.
Povećanje biciklističkih staza bi se moglo postignuti njihovom izgradnjom. S obzirom na to da nema dovoljno prostora, jer su ulice i trotoari već izgrađeni, pa nema smisla i njihova rekonstrukcija, pametno bi bilo iskoristiti neiskorišćenu visinu za staze.
Problem se može rešiti izgradnjom novih biciklističkih staza širom glavnog grada. Takođe poželjno je napraviti jedinstvenu aplikaciju preko koje svi biciklisti mogu videti celokupnu mapu biciklističkih staza.