Skip to main content

Uvođenje pametnog upravljanja saobraćajem - pametni semafori

Podnеo mareko87 na dan Pet, 04/17/2020 - 21:42

Beograd odavno kuburi sa problemima saobraćajnih gužvi, a to posebno dolazi do izražaja u periodima saobraćajnog špica. Nasuprot utisku nestrpljivih vozača da semafori usporavaju saobraćaj, semafori ubrzavaju saobraćaj, a bez njih bi nekad saobraćaj i stao. Nekad je potrebna veća fleksibilnost u radu semafora, te se zbog ovog ograničenja angažuju saobraćajni službenici. Kako su ljudski resursi za ovakav angažman ograničeni, problem fleksibilnosti semafora mogao bi da se smanji uvoženjem pametnih semafora.

Naime, semafori bi mogli uz pomoć senzora da broje saobraćaj u realnom vremenu, te da prilagođavaju periode crvenog i zelenog svetla na osnovu trenutne frekvencije vozila u saobraćaju. Njihovo umrežavanje bi omogućilo njihovu sinhronizaciju i održavanje takozvanog „zelenog talasa“ tamo gde je prioritet. Ovo bi na neki način bilo prilagođavanje signalnog plana u realnom vremenu, a takav nivo fleksibilnosti i sinhronizacije bi teško postiglo i nekoliko policajaca na susednim raskrsnicama koji su u stalnoj međusobnoj komunikaciji.

U slučaju greške sistema, bilo na semaforu, bilo na mreži ili senzoru, raskrsnica na kojoj bi se desio otkaz bi automatski prešla u režim trepćuće žutog (prelazak raskrsnice uz poštovanje vertikalne i horizontalne signalizacije), a sistem bi automatski obavestio nadležne da upute policijske službenike na navedenu raskrsnicu radi regulisanja saobraćaja. Paralelizam u umrežavanju bi omogućio sistemu nastavak rada bez obzira na otkaz nekog semafora.

Na nekom semaforima bi bilo poželjno postaviti i promenljive svetlosne znakove koji bi u realnom vremenu generisali preporučenu brzinu vozačima sa kojom se vozila sinronizuju sa zelenim talasom. Ovi podaci bi se mogli emitovati i putem aplikacije, čime bi vozači na osnovu preporučenih brzina zaključili kolika je zagušenost na određenim pravcima. Pravci bi mogli i da menjaju boju na mapi gde bi išli od zelene, preko žute do crvene boje i tako intuitivno dočaravali stanje na pravcima.

Ovakav vid upravljanja saobraćajem bi nesumljivo doneo benefite Beogradu.

Up
1